Skallad av en dörr+drägg nr.1

Nu var det så länge sen och jag har så mycket att berätta, men tar det i omgångar. Först ut får bli följande:

Det var fredag, det var Otten, det var Evert (Evelina för nytillkomna läsare) och jag, det var grym musik, det var folk man kände igen och inte bara massa lammkött och tjejer som är dräggiga (kommer få äta upp detta senare i inlägget), det var grymt.
Min fredag hade varit fantastisk... not. Jag hade segat med en statistikuppgift som skulle in innan 00.00, tidsoptimist som man är tänkte jag slänga ihop skiten på en pissekvart... njaaaa, visade sig inte bli så lätt. För det första fungerade katt-tantens (grannens) internet fortfarande inte så jag var tvungen att kila till skolan. Men eftersom jag är så fruktansvärt upptagen så väntade jag till eftermiddagen, smart drag... icke! Kom dit vid femhugget kanske och skulle sätta mig ner i lugnan ro och fixa det sista för jag hade faktiskt förberett lite! MEN såklart hade mitt sparade skit försvunnit GAAAAAAAAAHHH!!!!!!! Fick rycket och hade lust att tjuta (okej, jag tjöt lite på riktigt), men what to do? Det var bara ge sig in i SPCC, välja värde, infoga, fixa histogram, box plot, klippa, klistra tadaaa, sen var det bara skriva en text till på 400 ord varför man valt vissa värden, vad de visade, varför man valt just de diagrammen man hade valt osv. Otroligt roligt och intressant en fredagkväll.
Efter diverse bloggläsande, facebook-checkande, kontokortsutdragtydande för att slippa det jag var där för att göra, så var jag tre timmar senare ÄNTLIGEN klar, och till råga på allt blev jag rätt nöjd:)
Men så när jag skulle bege mig satt det en stackars sate vid ett bord när jag skulle gå. Jag var säker på att jag var den enda i hela huset förutom Securitas-nissen som smög förbi salen jag satt i och kikade in i rutan, kolsvart utanför och där sitter man och är säker på att det inte är en levande själ i närheten, synd att bli rädd kan jag säga! Hur som haver, där satt han den lille mannen, och trög som jag är kunde jag inte låta bli att fråga vad han gjorde där typ halv nio en fredagkväll. Konversationen var ett faktum! Efter snack om uppväxt, djur, plugg, intressen m.m. gick jag därifrån med en ny vän, dock namnlös, men jag vet att han pluggar till sjuksköterska.
Evert och jag möttes upp, käkade popcorn, såg på Idol så Evert blev till sig så jag fick stänga av. Vi blev iaf vackra som få och skulle cykla ner till vårat älskade Otten. Vi öppnar dörren och WEEEEYYY, det spöregnar! Nöden har ingen lag, på cykeln barra! Vi fick kila in i vip-kön, tack Jämmä och Pat:) Kvällen var väldigt angenäm så när som på en incident på damernas. Jag tackar redan här Linnéa Sjöö. Hon var, vad jag trodde iaf, inlåst på toan och fick inte upp dörren. Jag knackade lite och frågade hur det var.... inget svar... hohohoooo Linnéa.... inget svar. Men plötsligt låses dörren upp! Hon rycker lite i dörren men den går inte upp. Nähäpp! Då rycker jag lite, men icke. Så plötsligt slänger hon sig på dörren, det måste varit typ så, så den skjuts upp svinfort och jag får den i huvudet... sweet. Linnéa glider ut från toan, morsar och går ut på dansgolvet. Jag står där i chock och tar mig för pannan, bulan var redan där och trevligt nog hade jag fått ett jack som lite passande blödde också. FLASH BACK!!!!! Måste här klämma in en annan historia från gymnasiet. Glad i hågen skulle jag och några komisar på en lägenhetsfest. Ytterdörren var låst så vi ringde ner Berit (a.k.a. Erik) att öppna. Det var glas i dessa dörrar och när jag såg Berit komma i trappen tröck jag mitt fejja mot rutan. Det tänkte bevisligen inte han på utan sparka upp dörren så hårt han kunde vilket ledde till att min ena framtand gick av!!!!!!!!! Jag kan väl inte påstå att jag var skitsöt efter det, men jag kommer ihåg att Johanna garva som ett as och när jag i panik ringer hem till mamma och pappa för att få lite stöd frågar de om de kan ringa upp sen för de ser på tv....  hahaha, WHAT???!!!! Men åter till Otten. Kvällen blev bra trots min pann-böld och äntligen fick jag träffa syntharn med polers!

Lördagen kom. Det kändes lagom kul att bege sig till jobbet, men jag hade en angenäm kväll att se fram emot då Héllena/piggsvinet/prinsessan skulle ha födelsedagsfest:D Lite stressad kom jag hem och började fixa ordning mig, inte långt efter kom Annsofie:), och inte långt efter det kom lillasyster med anhängare då de skulle förfesta hos mig. Efter lite piff och fix kilade jag och Anzo till födelsedagsbarnet. Mycket angenämt! Vi styrde sedan kosan mot Hugo, otippat, ovanligt men det skulle bli grymt! Och vilken kväll det blev:D:D:D:D Hela gänget var samlat hela kvällen, alla dansade med alla, Edwin bara väntade vi på skulle bli utslängd när han till låten "Ramlar" verkligen levde ut sina dramakunskaper och faktiskt var nere på golvet och ägde. Så sjukt kul:D Jag visste att jag under kvällen stört nog ställt upp på ett par bilder, och några dagar senare visade det sig att det inte var en eller två jag var med på utan typ fem-sex! RYCKET! En bild var så hemsk att jag fick ringa och be dem ta bort dem, typ såhär löd samtalet:

J=Jag
HG=Hugokille

HG: Tja! Du hade ringt och ville att vi skulle ta bort en bild, nr.12 men vilken dag var det?
J: Gud ja! På lördagen...
HG: Haha, trodde nästan det. Är det du i bakgrunden eller?
J: HAHAHA... aaa, så jävla dant!
HG: Men det är bra att du ringer, onödigt att någon ska bli sur ju:)
J: (Inte för jag har någon som borde bli sur, men spelade med) Precis, det vore tråkigt, tack snälla, snälla, snälla!!!
HG: Inga problem, nu är det fixat:)
J: Tack igen, super verkligen! Woooord, herrå:)
HG: Wooooord!

(Det är möjligt att vi inte avslutade exakt med de fraserna, men jag önskar det var så)

Måste bara visa en bild+kommentarer, så sjukt kul:D



Well, well! Efter lördag kommer söndag. Och min söndag bjöd på jobb igen. Jag var trött, jag var trög, jag skämde bort mig totalt... detta berättar jag om i nästa inlägg:) Huhuhuuhuhu:D

Kommer nog lite mer vanliga bilder vart efter också:)

Wooord!


Kommentarer
Anonym

Jossan ja dog av ditt inlägg o nåt ännu roligare är att min syrra känner en av killarna som kommentrat o ja känner igen han som står bakom dej :D

2009-11-29 @ 23:18:37
URL: http://konstantiiine.blogg.se/
Josefine Willén

Hahahahaha, jag dog när jag såg bilden kan jag säga:D men tyckte det var så kul så var tvungen att lägga upp den, inget att stivka nder stol med huhuhu;D puss

2009-12-01 @ 17:27:24
alex

HAHA jag hade vaga minnen om att vi sågs på hugos.. men trodde att jag förväxlade lördag med onsdag osv osv.. men nu vet jag :)

2009-12-09 @ 17:17:44
URL: http://imwithalex.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Schnazi

Welcome till mitt fancy place:) Ska ge mig in i denna för mig helt nya värld. Återstå att se om jag gillart eller inte!

RSS 2.0