Hola fancy pants!

Fredag förra veckan tog jag tåget till fina Linkan för att träffa min underbara Dessi och Ameluu<3 Det blev kinakäk, och då jag inte alltid är så förtjust i kött så skulle jag ta tofu... Holy cow vad äckligt det var!!! Amelie vägrade smaka och Dessan spottade ut sitt provsmak haha.. ungefär så gott var det... jävla svamplikande skit;) Efter denna fantastisk trevliga afton skulle jag ta tåget hem igen, det var fylla, det var tjatter men nykter som jag var satt jag bara och flina för mig själv då jag fick höra på diverse sånger, peppramsor samt förmodligen den jobbigaste kärringen någonsin. Från det att hon gick på till det att hon gick av hörde jag henne prata oavbrutet med någon väninna om en kille, vad han hade gjort då och då, vad han sa, hur han såg ut när hon sa det och hur han bara kunde uppföra sig så.... tyckte sååå synd om hennes kompis på andra sidan som fick höra gnället i minst 40 minuter då hon fortsatte efter hon gått av! LORD, hur orkar man!?
Well, när jag gick ur tåget såg jag att någon tappat bankkort och värdekort så jag plockade upp det för att ge dem till kontrollanterna som gick av på samma ställe. När jag närmar mig dem ser jag att jag känner igen den ena.. kunde det vara han? Var det verkligen sant? Det var han! Den där skiten som var svinotrevlig och för ett par veckor sen skämde ut mig på spårvagnen då han gav mig en bot på 600 spänn?! Förbannad över vad jag just insett var jag ju ändå tvungen att lämna korten. Med antydan till snoffsighet (möjligt att han var äkta trevlig denna gång, men det sket jag i) tog han dem och sa "det var ju snällt gjort". Jag mumlade något och gick där ifrån.
Angående ovan nämnd bot fick jag ett brev idag där det stod att jag fick tillbaka pengarna YEEEEEEEEEEEEESSSS:D:D:D Efter spårvagnsincidenten skickade jag skriftligt in en överklagan där jag använde ord som "kränkt" och "förlöjligad", min story var perfekt! Eller story, han var faktiskt inte ett dugg trevlig och jag skulle använda mig av sms-biljett men numret fanns inte i vagnen och hållplatsen efter hoppade de på och jag var körd!

Annat som hänt på sistonde är att jag sprutade aceton/löshårsborttagningsmedel på mina sista linser vilket resulterat i att jag fått vara brillorm dygnet runt i en vecka!!! Gjorde ett akut besök hos optikern för jag kom på att jag vill ju ha linser när vi åker till London, YOU HEARD ME, LONDON:D, på onsdag. Jag pallrade mig dit i gryningen (halv 10) och fick träffa optikern Yvonne. Jag har alltid, alltid, alltid sen jag var två år gått till min Henrik, men då jag var i nöd fick jag byta ut honom denna gång. Yvonne var grymt trevlig... men hon gav mig dåliga nyheter... linserna skulle komma hem på torsdagen, en dag försent!!! Jag började tjuta. Nevars, men det hade varit kul:) Hon var så jäkla bra och sa att hon kunde försöka matcha linser som redan hade i butiken så gott det gick med de jag egentligen har, wuhuuuw! Så glad i hågen gick jag därifrån med en lins av bästa kvalitet, en liten rolls royce typ, och en skruttlins;) De två var de som förmodligen skulle passa mig bäst och samtidigt får jag prova två nya märken så det kan bli kul:) Dock stämmer de ju inte helt så jag hoppas jag inte bara får ont i huvudet av dem... time will tell.

Mer då... mina damer och herrar jag kan nu stolt presentera mig själv som svingrym på Tradera!!! I förra inlägget visade jag ju en av tre muffinsburkar jag hade ute. Den gula gick för dubbla inköpspriset, den blå för lite mindre och nu har jag den sista gröna ute, det är hela tre dagar kvar och jag har redan tjänat en krona:D:D:D Jag kommer bli rik!!!!!!!!!!!! Skiktkul grej att roa sig med faktiskt, men det gäller att spela sina kort väl:)
Jag har blivit en riktig affärskvinna på sista tiden. Härom veckan var jag hos en buddy och fotade möbler och la ut på blocket ( http://www.blocket.se/ostergotland/Soffa__sangstomme__tv__forvaringskombination_26471590.htm?ca=14&w=1 ) och sängstommen rök direkt! Yiiiiiihaaaa!


Bildser kommer eventuellt senare:)


Kommentarer
Martin

Bjud med mig till Linköping nästa gång så ska jag bjuda er på riktig tofu. Ge inte upp hoppet!

2010-04-17 @ 15:25:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Schnazi

Welcome till mitt fancy place:) Ska ge mig in i denna för mig helt nya värld. Återstå att se om jag gillart eller inte!

RSS 2.0