Lycka är att slippa Tele 2 & ha "Bonde-söker-fru-kväll" <3

Gårdagen skulle visa sig bjuda på mäkta överraskningar när jag tidigt blev väckt under ett supervarmt och gosigt täcke. Dagen skulle bli en riktig fixardag vad gällde räkningar, CSN-samtal och pappersarbete (låter extremt fancy och viktigt I know, men vet inte annars vad jag ska kalla att klippa ut matannonser från tidningar). Jag startade upp med CSN, ringde och frågade med gråtmild röst varför det inte klirrat i min kassa fast i alla andras skolkompisars typ... då visade det sig att jag var tvungen att godkänna en grej över internet. Hon i telefonen tror jag tyckte det hade räckt med att hon sa "gå in här och här och gör det, klicka där och godkänn där", men jag är en elak och jobbig kund vad gäller det mesta, så jag lyckades ha henne kvar i luren hela vägen till "GODKÄNN-knappen" weeeyyyy:D Får bara rycket annars om de förklarat och så funkar det sen inte! Så med andra ord fylls mitt konto på ganska rejält+att lönen kommer då med:D Jag är en rik student;)
Nästa stackare jag gav mig på var Tele 2, återigen fungerade inte mitt internet! I våras pratade jag med dem, utan att överdriva något alls, ca 20 gånger utan att jag fick hjälp med problemet. Jag laddade på ordentligt med diverse peppmusik, uttänkta repliker, svar på eventuella mothugg m.m. och ringde upp och med nonchalant, elak och lätt irriterad ton. En halvgammal kille fick lyckan (not) att besvara mitt samtal. Jag förklarade vad som hänt och la typ till att jag tycker de är sämst och avskyr deras internetskit. Efter lite tjafs (okej, han frågade bara efter mitt personnummer) kom han fram till att jag inte fanns med i systemet, mitt abonnemang var fryst... WHAAAT!!!! En glädjerus sköljde över mig och jag trodde inte det var sant! Följande konversation såg ut typ såhär:

HGK (halvgamla killen): -Det förklara ju varför ditt internet inte fungerar:)

J: -YES! Det är ju svinbra! Jag har försökt säga upp abonnemanget förut med var bunden till juli nästa år ju! Wuuhuuuuu!!!

HGK: -Eehhhh, okej.....

J: -Så det beyder att jag inte är kund hos er längre:D:D:D:D:D:D:D:D???!!!

HGK: - Nae, ser inte ut så.

J: -Shit vad bra.

HGK: -Mmm, men kopplar dig till uppsägningsavdelningen så får du prata med dem. Är det något annat jag kan hjälpa dig med?

J: Hell no! Koppla mig tack:D:D:D Tack för hjälpen, ha en trevlig dag:D!

Fick sen prata med en till nisse och nu är jag friiiiiiiiii:D

Efter det var dagen gjord! Jag begav mig till Bauhaus och kollade på tapeter och färg. Haffade en stackars sate som jobbade där, frågade ut denne om allt jag undrade... Så papi<3, jag vet precis hur vi ska gå till väga nu:D Det kommer bli svinbra och jag tog med mig färg hem, bara en snygg tapet som saknas, men vet hur jag vill att den ska se ut:)
Annat som dagen bjöd på var:

  • Jag låste in bilnyckeln i bilen
  • "Bonde-kväll" med ex-basgruppen:)
  • Vi gjorde svingod pasagratäng!
  • Basgruppen godkände Emelies kille
  • Vi drack julmust<3
  • Jag lyckades på något sätt, med lägenhetsnyckeln i munnen, ta mig från bilen, över gatan in genom dörr 1,2 och 3 med 4 aptunga matkassar+en 10-litershink med färg samt två av Amandas troféer hon vann på fotbollen.

Idag har vi haft examination på vårat "Sjö-case" och rapport, så nu är jag trött:)

Bilder kommer snart, kanske idag:)
Ciiiiao!



Kommentarer
Emelie

Så han blev alltså godkänd? ;)

2009-10-22 @ 17:46:38
köttgrytan

Helt klart godkänd!

Tack för en supertrevlig BSF-kväll!

2009-10-23 @ 11:31:57
Emelies pojkvän

Vad hade hänt om inte basmat-gruppen godkänt mig?? =D

2009-11-12 @ 18:25:16
Josefine

Spännande va?! Jadu, det vet man aldrig... vi hade nog kommit på något... oroa dig icke;)

2009-11-19 @ 21:45:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Schnazi

Welcome till mitt fancy place:) Ska ge mig in i denna för mig helt nya värld. Återstå att se om jag gillart eller inte!

RSS 2.0