I väntans tider...

Nu var det äntligen dags att skriva några rader igen. Kände att jag var tvungen att ta en paus i allt bloggande, blev för mycket press från omgivningen;)

Har hänt mycket på sistonde, jag har varit på musik-quiz på Kapten Billes i Norsholm, vi strålade samman med våra kusiner och hade en väldigt angenäm kväll. Vårat lag hette för övrigt Bert-Ingmarz (Bert från min pappa Bertil och Ingmarz från kusinernas papi) Hur det gick i själva tävlingen är ganska ointressant.

Jag har varit på grillkväll med käraste Hanna, det spelades gura och tävlades i en mycket extrem sport, och tävlingsmänniska som man är var jag tvungen att ge mig in i leken. Det var så att vi satt ett gäng och pratade vid ett köksbord, intet ont anande att några av oss snart skulle ge oss in i en bokstavligt talat magstark competitioné. I detta hem vi befann oss i var där placerat tre vackra små skålar på middagsbordet, de innehöll förmodligen kanske världens starkaste krydda i olika färger och former. Även en liten sked låg där bredvid och lockade. Det ena ledde till det andra och det slutade med att jag och en till slukade nermalda korn från chili och allt var det var, dessutom var man tvungen att tugga och svälja, annars var man diskad! Munnen kändes som en kamin och svetten rann, fick typ såndär svettmustach man kan få ibland. Efter lite kall, mjölig pomme och mjölk så var det snart över... jag var nöjd, kvällen var fullbordad och jag och Hanna kunde åka hem.

Förra veckan drog fotbollen igång på allvar. Vi hade bjudit in IFKs damlag, så vi skulle få en genomkörare. Sagt och gjort! Det var skitkul och gick jättebra för oss då det skiljer två divisioner. Vi svettades som aldrig för och benen bar oss knappt när slutsignalen kom. Riktigt så var det kanske inte, men vi gjorde ett kanonjobb iaf:)
Jag skulle inte duscha där så åkte hem i matchdressen, fancy tänker ni, och det var det också. Två dagar senare var det dags för match igen. Jag hade jobbat, tränat  och massa, så hade inte hunnit tvätta... freshi, I know. Men det var ju bara jag som skulle ha tröjan iaf, trodde jag. När jag anlände frågade Bella vart nummer 8 var, hon måste alltid ha det numret, jag tittade i panik på min tröja, jag insåg misstaget, givetvis var det just det numret jag fått tag på (Bella var inte med på matchen dagarna före). Jag slängde den till henne, garvade lite och så att jag inte tvättat den och la till ett lite halvnervöst HAHA! Sanna hånade mig lite snabbt, Bella svor lite men som jag anade drog hon på sig tröjan:D Team work, som jag brukar säga. Ska kanske tillägga för känsliga läsare att jag svettas, men luktar aldrig svett, så egentligen var det inte så farligt;) Matchen vann vi för övrigt, men det gick skit. Dock fick jag rycket på en brud, som vanligt typ, vilket resulterade i ett riktigt fetingblåmärke på innerlåret. Det bästa på hela matchen var nog trots allt att jag fick se mitt första IRL cat fight. Sanna var den delaktige från vårat lag. Det bjöds på slag i magen, ÄRU-DUM-I-HUUUVVVEET??!!-skrik och lavetter. Åter igen var min kväll fullbordad och jag kunde åka hem.

Som om inte allt detta vore nog kan jag meddela att ikväll tar kanske säsongens roligaste/farligaste/mest prestigefyllda/grymmaste match plats. Det är DERBY, mot Kimstad. Sist vi möttes spelades inte matchen klart, ambulansen kom, och det var skrik och härj, det var magiskt. Vi vann såklart.
Munkebodavallen i Norsholm, kl. 19.00 drar det igång. BE THERE!


Bilder till inläggen kommer inom kort, nu ska jag upp på stan en snabbis. Måste byta ett par skor jag köpte för ett tag sen. Kom nämligen hem och såg att jag lyckats få två högerskor, visst att jag kanske ser lite miff ut, kanske att jag går lite konstigt... men två högerskor?! Det är typ elakt.
Sen blir det jobb och sen som sagt... blodbad.

Puss Bo <3

                                                        


Kommentarer
Hanna Strand

hahha ja vilken mysigt kväll det där var...har jag sagt att du fick en hemlig beundrare den kvällen thihi;P saknar dig massor... var hur kul som helst att träffa dig i fredas även om det inte blev så långt tid! pusspuss

2009-08-23 @ 15:17:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Schnazi

Welcome till mitt fancy place:) Ska ge mig in i denna för mig helt nya värld. Återstå att se om jag gillart eller inte!

RSS 2.0