VI (Idaho, KristinA aka Paulo & jag)

Första jobbdagen på länge! Det var Edet, KristinA och jag... VI<3 (hahahahahahahahahhaha.... så härligt, eller hur mina kolleges:p)
Vi sammanfattar det som följer: VI sålde typ dyraste grejen vi har till en kund idag. VI hade sönder ett antal fancy tallrikar.

Tänkte förklara mig lite (Ida och jag kom fram till detta). VI sålde en väldigt dyr, men väldigt tjusig, bakmaskin. Att vi kan säga VI  är för att alla tre pratade vid något tillfälle med kunden. Ida tog dock betalt, hämtade kartong, packade och smörade säkert lite extra.

Att VI hade sönder flertalet "märkes-tallrikar" kommer ni snart förstå.
Vi var ju självklart nöjda med att vi höjt dagens försäljningssiffror till höjden med ovan nämnda bakmaskin. Skulle bossen fråga vem som varit så duktig och gjort det kunde ju alla ta åt sig äran. Mycket trevligt och mycket smart.
Eftermiddagen kom, Paulo gick hem (utan att säga hej då ordentlig när jag tänker efter). Jag och Ida var i planerartagen, vi hade sååå mycket idéer. Det var bara sätta igång.
Vi högg in på ett podie med massa porslin. Vi skulle byta färg på pappret porslinet stod på, samt hänga upp en skyltgrej precis ovanför.
Jag stod på stegen och skulle fixa med skylten som skulle hängas upp i en ganska värdelös ståltrådsanordning. Så skulle Ida plötsligt upp på samma stege som jag (var väl myssugen som vanligt) och puttar till min skylt som puttar till ett ställ med tallrikar, som leder till en domino-effekt och tallrik efter tallrik faller till golvet, ett jäkla liv! Det blev någon sekunds tystnad sedan började vi garva, och kom snart fram till att det inte gjorde så mycket, för det där porslinet är rätt fult iaf. Ida blev lite orolig för ett saftigt löneavdrag på grund av incidenten. Men då sa jag att det var ju faktiskt VI som sålde bakmaskinen, och då hade även VI sönder tallrikarna, skit samma att Paulo redan gått hem, vi tre är ett nu. Hon kunde gott ha det för att hon inte sa hej då och för att hon pikade mig för mina cykelbyxor jag hade en gång+grejen man har på sadeln för att det ska vara mjukt.

Nu är det bedtime, jobb med das ladies i morgon igen:) Missar dock matchen:(:(:(:(:(:(:( Men vi är ju serieledare och rätt damn good, så är inte orolig:D

Puss Booooo


Kommentarer
ida

kommer inte ihåg riktigt men var det inte någon tallrik som redan var trasig då jag klev upp på stegen.... hi hi hi

2009-08-23 @ 20:38:39
Kicki

Host, hade du cykelbyxor EN gång sa du??? Dessutom såg det ju ut som du bara hade ett förklä på dig så det var tur att jag dekorera ditt ben så folk fatta att du även hade cykelbyxor!



Uppenbarligen är vi ganska bra på att ha sönder saker (porslin igår o glas idag) men det gör inget för vi är ju fruktansvärt bra ändå.



Sadelmuffen tracka jag dig ju inte för, jag bara tänkte om den gick att ha till fler saker...



Förresten så sa jag visst hej då igår men du lyssna väl inte som vanligt!!!



Ses en annan dag, imorgon får jag ju inte jobba med nån av er...buhuuu!

Kramar

2009-08-23 @ 21:24:22
URL: http://www.123minsida.se/ringo


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Schnazi

Welcome till mitt fancy place:) Ska ge mig in i denna för mig helt nya värld. Återstå att se om jag gillart eller inte!

RSS 2.0