Munkebodavallen... we have missed you à la carte!

Efter ca två veckors uppehåll drog idag träningen igång igen. Vi såg alla fram emot det, och jag själv kände mig riktigt pepp ända tills... vi skulle starta med det vi kallar "flagglöpning", jag skulle hellre kalla det dödslöpningen. Det skulle heller inte räcka med att springa en gång, och inte två utan tre!!! Sweet... not. Vi delades in i två grupper, min fick starta. Det var bara att på signal kuta som ett jäkla djur i grupp, till första flaggan, andra flaggan och sen diagonalen tillbaka till starten där nästa grupp väntade. Då fick vi andra "vila" som coach-Totte sa. Misslyckade försök att andas och hejda bilderna från ens liv som passerade i revy skulle jag snarare vilja säga. Och då var det två omgånga kvar.
På något sätt överlevde alla denna händelse. Dock låg halva truppen och krampade utslagna på gräset medans Matti vänligt sprang runt till alla och försedde oss med varsin flaska vatten.
Efter återhämtningen var det dags för smålagsspel. Efter ca 30 sekunder, kanske 1 minut, säger en av oss fröknar att hon måste spy. Sagt och gjort, hulkandet var ett faktum. Hon mådde mycket bättre sen och kunde snart fortsätta spela:) Norsholms damer är hårdingar kan jag säga!
Träningen började lida mot sitt slut, vi hade genomlidit diverse olika övningar, svettpärlorna lyste med sin närvaro, likaså flugorna. Vi hade alla ett varsitt moln runt oss, mina höll sig gärna runt om, på och i munnen. Den sista övningen skulle nu ta form... den blev den vi alla bävat för, den omtalade "ENGELSKMANNEN"! Jag blev nästan tjutfärdig när jag såg coachens läppar forma ordet. Det blev den kanske längsta Engelskmannen jag sett, coach sa att han kortat av planen med konor, VART (!) undrar jag fortfarande. Det får vi aldrig svar på. Vi sprang och sprang, han sa att vi skulle köra två vändor. Ingen i laget förstod hur han räknade, det var minst fyra, kanske sju.
Efter träningen åkte jag och 3:an hem till mig och duscha och kröp till kojs, flickebarnet har redan somnat.

I morgon ska jag upp tidigt och flytta bilen (Felicia), Trucki och jag kanske ska sola en sväng och jag ska mata henne med havregrynsgröt samt tvinga henne bära saker till mitt miljörum där vi ska sortera, wiihuuu:D Sen på kvällen är det träning igen, coach utlovade en lugnare träning... tror inte ett ord av vad den mannen säger.
Intar här med sovställning och tackar för idag.
Adjöken

P.s. Var och åt jag apgoda pannbiffar hos mum & dad förut. Mamma trampade av misstag även på en väldigt välgödd fästing så den exploderade, hon tyckte det lät som en popcorn. Och pappa brottade ner mami och försökte kväva henne i vanlig ordning. Alltid lika härligt att komma hem<3

P.s2. I morgon ska jag skriva om mitt födelsedagskalas i söndags:)



Kommentarer
Anonym

bloggtorka efter 3 inlägg, ajaj!

2009-07-17 @ 13:07:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Schnazi

Welcome till mitt fancy place:) Ska ge mig in i denna för mig helt nya värld. Återstå att se om jag gillart eller inte!

RSS 2.0