Testing testing!!!

Well well! Då tänkte jag såhär fyra år efter alla andra starta en trevlig liten blogg. Hoppas på att vispa runt lite i topp tre någonstans på bloggtopplistan inom en snar framtid.

Idén om att skapa en blogg dök upp såhär en vanlig onsdagnatt i juli, närmare bestämt fyra dagar innan min 21-årsdag som för övrigt min farmor ringde och försäkrade sig om att den inte skulle firas på den "rätta" dagen för hon tänkte ha bjudning för "gänget", som hon sa, då.
Visst vet ni, av alla dagar i juli så ska sötaste farmor ha tillställning för sina skröppliga tantkompisar måndagen den 13:e juli, varför välja en annan av de 30 dagarna denna månad;)?
Hon hade ju gått och tänkt att det var hennes tur att ta hem damerna, men skulle hon klara det? Skulle hon orka det? Nej, nej! Men så spatserade hon runt bland de välfyllda hyllorna på Ica Brasken i Norsholm och då fick hon ett infall att det skulle nog gå vägen trots allt, den 13:e juli skulle det ske! Bara inte det arma flickebarnet Josefine skulle fira sin födelsedag då!
En vild gissning att fallet inte skulle vara som så, handlade hon på sig diverse ingredienser för en lyckad middag.
Väl hemma slängde hon sig på telefonen och ringde till min mobil, MOBILEN! (när hon ringer mobilen är det viktigt kan jag säga)!
Chockad svarar jag och undrar vad som kan ha hänt?! Är det något fel på tvn, är ljudet borta, är kanalerna i oordning, ska jag byta lysröret ovanför diskbänken eller lampan i köksfönstret som är så himla pillig, står inte soffan på mattan så den måste lyftas, ska eltandborsthuvudet bytas ut, ska nacken rakas, är volymen i den bärbara telefonen för låg, ska hon mangla så vi ska rycka dukar och lakan, ska jag följa med och tanka, för det där med tanklocket och betala med kort är inte att förakta ELLER kan det vara så att kompis-Ruth ska längre än 55 meter och behöver skjuts?
Tankarna for runt i mitt huvud och frågorna var många. Men som så mycket annat löste sig allt snart då jag utan krångel kunde meddela att jag ska firas dagen före eller dagen efter... genast släppte pressen och oron från både mig och farmor. Vi sa hej då och sa att vi skulle höras i morgon:) Jag tycker om min farmor<3

Nu ska fröken Willén sova, det är fem arbetsdagar kvar av de från början 11 i rad. I morgonbitti klockan 8 har vi vårat första personalmöte på mitt älskade jobb. Så 07.30 drar jag igång Ipoden och slänger mig på cykeln ut till Cervera på Maxi:)
Sov gott dudes, nu blir det somna till tonerna av "Knock You Down" med Keri Hilson, Kanye West & Ne-Yo, måste briljera med texten till en viss herre kommer hem haha!

Hejpa



                                                                                                Tjoss is fixing


Kommentarer
Anonym

Men när du tankade hennes bil var det iaf inte en torkad padda instoppad i bensintanken!! Tänk att du redan är 21 lilla stumpan, jag minns din 1-årsdag som om det vore igår, haha

kram kusin vitamin

2009-07-12 @ 23:12:10
Kicki

Höhö, det var på pricken likt.

Adjö, och grattis idag då, även om du inte får fira idag...

Kix

2009-07-13 @ 11:02:16
Fia

Jossan du är faktiskt lite dålig på att skriva ;D

2009-07-26 @ 20:18:52
URL: http://konstantiiine.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Schnazi

Welcome till mitt fancy place:) Ska ge mig in i denna för mig helt nya värld. Återstå att se om jag gillart eller inte!

RSS 2.0