Nära-döden-upplevelse!

Dagen startade i ottan! Drog mig som vanligt alldeles för länge och fick apbråttom till skolan. Hann i allafall slänga en blick ut genom fönstret och se spöregnet... perfekt, vi skulle ut till en sjö och ta vattenprover idag, som om inte det räckte med vatten liksom.
Hur som haver, min basgrupp träffades och hämtade all utrustning som behövdes för detta prov. Jag la av någon anledning beslag på vadarbyxorna ganska omgående. Visade sig senare vara ett misstag.
Vi åkte ut till våran speciellt utvalda sjö, Glan, vid Svärtinge. Trots min power nap i bilen och en dröm om att regnet skulle avtagit när jag öppnade ögonen, hade inget förändrats vädermässigt när jag nyvaket kisande, med fasttorkade linser motvilligt hoppade ur bilen.
Som sagt hade jag fått tag på vadarbyxorna och när jag höll dem framför mig var de lika långa som hela jag, detta var oemotståndligt och dessutom var det strl 42 i stövlarna, jag drog snabbt på mig dem. Ingen i gruppen sa emot att de ville ha dem, varför undrar ni?!, jag med.
Ner mot vattnet bar det av, alla stelfrusna, hungriga (okej, kanske bara jag), men alla väldigt exalterade. Vi packade upp alla 12 flaskor som skulle fyllas, termometern, måttbandet, vätskor till syrgasmätning, pipetter, handskar, skyddsglasögon och allt därtill.
Jahopp, här blir inga barn gjorda tänkte jag och hoppade ner i det till synes grunda vattnet... GRUNT?! Det var bottenlöst!!! Jag sjönk ner till tuttarna på 2 sekunder! Snacka om att se döden i vitögat! Mina klasskamrater agerade snabbt och räckte mig en pinne så jag kunde slabba mig upp på säker mark. HAHAHAHAAAA... det var rätt kul i efterhand.
Efter den incidenten, tog jag det lilla lugna och provade mig fram lite. Hittade ett bra ställe och vatteninsamlingen kunde starta. Ca 20 (kanske överdriver måhända lite, men i chocktillstånd har man ingen tidsuppfattning) minuter senare i 7,7-gradigt vatten, blåst och regn var flaskleveranserna klara. Mina händer och fötter hade domnat bort (var tvungen att ha dem under vattnet hela tiden för vi fick inte ha ytvatten och heller inga bubblor, så fick sätta på korkarna down under), mina naglar och läppar var blå, näsan röd och tröjärmarna iskallt äckelblöta.
Vi klarade vårat mission galant, och vi kunde åka hem och spendera resten av dagen räknandes kemi.

Såhär 14 timmar och en fotbollsträning senare har läpparna precis återfått sin färg. Mycket angenäm dag:)

Puss och godnatt

Fancy!



Kommentarer
emma

såjävla fancypants hon är. puss mitt hjärta

2009-10-02 @ 00:49:52
Amelie

Josefine bajsbyxan Willén! :)

Love you Darling!

2009-10-02 @ 08:09:43
Jossan

Ammeeeluu! Det är för bövelen inga bajsbyxor, ta tillbaka det GENAST! Annars blir jag tvungen att utsätta dig för diverse situationer på kryssningen vi ska på:D:D:D:DD: Love you Amlett<3

2009-10-15 @ 00:26:44
URL: http://schnazi.blogg.se/
Schnasse

Gifvetvis min älskade fröken Starfighter. Ett hett tips för våren är att införskaffa några vadar-byx-varianter till er butik, som synes får man en väldigt fördelaktig bakdel. Som den jeansansvarige du är tar jag för gifvet att denna ovärdeliga fakta/tips tas till vara på och hanteras med största omsorg. Tack på förhand

Massa puss & <3

2009-10-15 @ 00:30:31
URL: http://schnazi.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Schnazi

Welcome till mitt fancy place:) Ska ge mig in i denna för mig helt nya värld. Återstå att se om jag gillart eller inte!

RSS 2.0